Amaran! Jangan Bunuh Lipas Sampai Terkeluar Isi Perut


Anda mungkin sebelum ini apabila terjumpa serangga tersebut di rumah, anda akan memukul makhluk perosak ini dengan penyapu atau menyembur ia dengan Ridsect, ya itu adalah cara yang setimpal untuk membunuh serangga ini tapi jangan sesekali anda memukul ia sehingga pecah perut.

Tetapi bagi mereka yang membunuh lipas dengan cara memukul ia hingga terburai isi perut, ada suatu fakta yang anda harus ikuti…

Bila anda melihat berkeliarannya lipas di rumah, jangan anda memukulnya sampai mati kerana isi perut lipas sangat-sangat BERBAHAYA.

Di dalam perut Lipas terdapat cacing halus/lembut yang akan hidup meskipun ia terkeluar dari abdomen lipas tersebut. Bila cacing ini sudah berada di luar dari perut lipas, ia akan bergerak untuk mencari tempat baru.

Cacing ini bentuknya sangat pendek, halus dan lembut akan terlihat pada mata kasar bila jarak pandang sekitar 10-20cm.

Cara nak tengok lipas ini, letak isi perut lipas di atas kertas hitam atau cermin. Tak lama selepas itu akan kelihatan cacing dari isi perut lipas sedang bergerak-gerak.


Sangat berbahaya apabila cacing ini sampai dan menyentuh kulit pada badan manusia (terutama kaki) kerana ia mudah masuk melalui pori-pori kulit atau bila ada luka terbuka pada kulit luar tubuh badan kita.

Sumber
RM50k sebulan dengan main handphone sahaja
Buat duit kerja di rumah. Gaji lumayan dalam USD. Daftar segera
loading...
loading...

0 comment... add one now