Terang-Terang Lelaki Tu Ketuk Rumah Mami Malam-Malam, Bila Mami Buka Dengan Baju Tidur Siap Berpelukan, Lepas Tu Mereka . . .


Dalam satu perkongsian di laman sosial Facebook, Abby Abadi dilihat tidak bersetuju tindakan tenaga pengajar Akademi Fantasia yang berpeluk dengan peserta bukan mahram.

Ini teguran panas dari Abby Abadi:

Apeni? Apeni?

Maksiat besar besaran depan mata, apa yg seronok sangat tu? Org kena tangkap basah bukan main dihukum begitu begini, yg terang2an berzina sambil direcordkan? Berapa pasang mata yg menonton? Tak terkait dgn dosa pahalakah? Sampai bila nk dibiarkan?

Sejujurnya Sy dah lama tak tengok TV, Astro bertahun dah takde… jadi Sy taktahu siapa yg dimaksudkan dlm tulisan ini, agak2 pun salah

Sy cuma ada chanel biasa je kt rumah ni. Sebab dah lama tak ambil peduli pasal telebisyen, pasal dunia hiburan ni semua. Punyalah tak ambil tahu, sampai nk bukak TV pun tak reti dah

Tapi terrrr tahu juga pasal retis2 ni sbb tertengok2 juga di laman sosial dsb… kadang ada org dtg rumah, buka tv sndiri, gi rumah org, tv terbuka sepanjang masa, kt kedai makan, kt hotel.. jadi bila tertengok layankan aje cuma tak fokuslah…

Berbalik pada apa yg ditulis di FB ni, Sy pun rajin tulis berkaitan dunia hiburan sebelum ni.. sbb dlm drama, filem, aksi2 begini dah biasa sangat dah sebab sy pun buat dulu

Memang perlu ada teguran & dakwah kepada ‘industri hiburan’ supaya mereka ‘bangun dari lena yang panjang’ kerana byk yg perlu diperbaiki. Jauh sangat dah perginya kawan2 sy dlm dunia itu bila ‘ISLAM’ langsung tidak disebut dalam kontrak kerja kami.

Sy berada dalam dunia itu berbelas tahun, pernah merasa apa itu ‘popular’ (walau tak popular manapun) berlakon, menyanyi, melawak, apa lagi.. semua sy buat dah. Tapi mmg tiada siapa yg peduli. Nak peluk siapa pun buleh. Nak pegang tangan suami org/isteri org, tidur baring tiada siapa yg larang. Skrg nilah baru nmpk ramai yg bersuara utk bg kesedaran pada yg dah jauh sgt dari ALLAH tu. Syukur utk itu.

Cumanya bila ada yg nak main peranan, usaha utk jalankan tanggungjawab sbg hamba ALLAH ikut kemampuan masing2, ada pulak yg berbunyi: “Gunakan saluran yg betul…” “Jangan aibkan org bla bla bla” Tegurlah dgn hikmah” katanya walhal dia sendiripun tak buat apapun. Terang2an bermaksiat, tegur terang2an jugalah. Dimana silapnya?

Malaysia nk terbalik dah Sahabat dgn rasuah, salah guna kuasa disetiap peringkat. Apa nk jadi dgn kita yg masih leka dgn hiburan 24/7 ni? Tak takut mati ka?




RM50k sebulan dengan main handphone sahaja
Buat duit kerja di rumah. Gaji lumayan dalam USD. Daftar segera
loading...

0 comment... add one now