Binatang! Lelaki Rogol Ibu Kandung Dihukum 20 Tahun Penjara Dan 16 Sebatan


KUCHING: Tertuduh Roy Rajig, 28, hanya menundukkan kepalanya apabila Mahkamah Sesyen Kuching hari ini menjatuhkan hukuman penjara 20 tahun dan 16 sebatan terhadapnya di atas jenayah merogol ibu kandungnya pada 19 Februari lalu.

Hakim Amernudin Ahmad menjatuhkan hukuman tersebut Roy, seorang penganggur, yang mengaku bersalah di atas dua pertuduhan rogol yang dibacakan di hadapannya.

Terdahulu, Amerudin menyatakan, jenayah tersebut di putuskan mengikut Seksyen 376B(1) kerana merogol ibu kandung sendiri yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 30 tahun dan 10 sebatan.

Roy dituduh melakukan perbuatan terkutuk tersebut di kediamannya di Batu 24, Jalan Kuching-Serian antara jam 1.10 pagi hingga 1.20 pagi 19 Februari lalu.

Menurut fakta kes, tertuduh bertindak merogol ibunya ketika mangsa sedang tidur di dalam bilik sebelum kejadian keji berkenaan disedari adiknya yang berada di bilik bersebelahan.

Roy cuba menghalang ibunya dari menjerit dengan menutup mulut mangsa menggunakan bantal.

Adik Roy yang terdengar jeritan suara ibunya terus pergi ke bilik terkejut melihat abangnya merogol ibu mereka yang berusia dalam lingkungan 50-an kemudiannya bertindak menumbuk tertuduh yang ketika itu masih berada di atas badan mangsa.

Mahkamah juga telah menetapkan hukuman itu bermula dari tarikh tertuduh ditahan pada 23 Februari 2015. 

Sumber : Sarawakiana
RM50k sebulan dengan main handphone sahaja
Buat duit kerja di rumah. Gaji lumayan dalam USD. Daftar segera
loading...
loading...

0 comment... add one now